Tatuoinnit ja tarinat niiden takana

 Hola amigos! <3 Aurinkoista syksyä itse kullekin lukijalle tasapuolisesti. Blogini piti tosiaan huilihetken, koska elämäntilanne kesällä oli hieman, noh voisi kai sanoa, että rikkinäinen. Nyt kuitenkin palailen taas blogin pariin pää täynnä uusia teksti ideoita ja elämäntilanteen parannuttua, ainakin töiden osalta.

Tatuoinnit, nuo kehonkoristamisen merkinnät, kuvat ja tekstit. Joku ottaa tatuoinnin hetken mielijohteesta kesäfestareilla, herää aamulla ja katuu samantien kännipäistä ideaa. Toinen suunnittelee, miettii ja harkitsee vakavasti koko prosessia alusta loppuun. 

Itse mietin ensimmäisen tatuoinnin ottamista pitkään. Isälläni on molemmissa käsivarsissaan tatuoinnit, joilla ei tietääkseni mitään merkitystä ole. Minä taas olen alusta asti halunnut, että jokaisen tatuoinnin jonka otan voi vastaantulijalle selittää.

Ensimmäinen tatuointini olikin merkityksellinen ystävyystatuointi, Jonna kun on mun puuttuva palanen ystävyys rintamalla. Otettiin ystävänpäivänä yhdistyvät palapeli tatuoinnit <3


Vasemman ranteen tatuointia ei tarvitse pahemmin selitellä. Murun muistotatuointi. Koska Muru oli minulle spesiaali tapaus, niin äärettömän rakas ja tärkeä, halusin kunnioittaa rakkaan muistoa ottamalla hänelle ihan oman tatuoinnin, josta käy ilmi nimi ja syntymä- sekä kuolinvuosi.


Vasemman korvan alapuolella, kaulalla on sydän ja lentokone. Tämä tatuointi merkitsee minulle matkustelun tärkeyttä, sitä, että vaikka olen avioliitossa ja elän tasaista arkea, olen silti vapaa kiertämään maailmaa, näkemään uusia paikkoja ja olemaan oma itseni. Toki tatuointi kertoo myös rakkaudesta ilmailualaa kohtaan.


Oikeassa nilkassa on kilpikonna. Tatuointi kertoo kilpirauhasen vajaatoiminnasta jota sairastan, sekä kuvastaa kilpikonnan luonnettani. Minulla on kova kuori, jonka taakse käperryn piiloon pahalta maailmalta enkä päästä ihmisiä helposti lähelleni. Tämän tatskan kukat on tarkoitus vielä käydä värjäyttämässä.


Vasemmassa nilkassa on uusin tatska, karkeakarvainen mäyräkoira, ja kaikkien edesmenneiden rakkaiden karvanassujen nimikirjaimet.


Muutama idea on jo mielessä uusiin tatskoihin. Minnille olen varannut oikean ranteen, johon haluan identtisen tatuoinnin kuin Murusta on vasemmalla puolella. Tähän on toivottavasti kuitenkin vielä monta vuotta aikaa ❤️ Jos joskus onni olisi myötä ja meitä siunattaisiin perheenlisäyksellä, haluaisin ehdottomasti jonkin merkityksellisen tatuoinnin aiheesta. Ensi vuonna meillä tulee Jonnan kanssa 10 vuotta ystävyyttä täyteen, tähän täytyy suunnitella jotain merkityksellistä.

Mitä mieltä te rakkaat lukijat olette tatuoinneista, onko tärkeää, että kuvalla tai tekstillä iholla on jokin sanoma tai merkitys? 😊

Se on adios tältä osin<3

Kommentit

  1. Ihanaa, tervetuloa takaisin! :) olipa mukava huomata että kirjoittelit uuden postauksen!

    Minulla on myös tatuointien takana paljon tarinoita. Osalla on syvällisempi merkitys, osa otettu siksi koska pidän aiheesta tai kuvasta. Tatuoinneilla ei mielestäni tarvitse olla edes tarinaa, pääasia että kantaja pitää niistä itse. On mukava "kerätä" muistoja ja kauniita kuvia ja tekstejä elämän varrelta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Taija ❤️ kiva kuulla, että tekstejä on kaivattu.
      Olet ihan oikeassa tuossa, että tatuoinnin on tärkeintä miellyttää kantajaa itseään, muiden mielipiteillä ei pitäisi olla merkitystä 😊

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Unelma, joka ei toteutunut

Parga, sä veit mun sydämen

Kärsivällisyys palkitaan